بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران .

بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران

زندگینامه سردار شهید ابراهیم همت

 

 

خلاصه ایی از دوران کودکی شهید ابراهیم همت:
بـه روز 12 فروردین سال 1334 هـ.ش در شهرضا درخانواده بینوا و متدین بدنیا آمد. او در رحم مادر بود کـه پدر و مادرش عازم کربلای معلی و زیارت قبر سالار شهیدان و دیگر شهدای آن دیار شدند و مادر با تنفس شمیم روحبخش کربلا، عطر عاشورایی را بـه این امانت الهی دمید.

 

محمد ابراهیم در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن، وارسته و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد. در دوران تحصیلش از هوش استعداد فوق العاده ای برخوردار بودو با موفقیت تمام دوران دبستان و دبیرستان را پشت سر گذاشت.

 

هنگام فراغت از تحصیل بـه ویژه در تعطیلات تابستانی با کار و تلاش فراوان مخارج شخصی خودرا برای تحصیل بدست میآورد و از این راه بـه خانواده زحمتکش خود کمک قابل توجهی می کرد. او با شور و نشاط و مهر و محبت و صمیمیتی کـه داشت بـه محیط گرم خانواده صفا و صمیمیت دیگری می بخشید.

زندگینامه امام موسی کاظم

پدرش از دوران کودکی او چنین می گوید: «هنگامی کـه خسته از کار روزانه بـه خانه برمی گشتم، می دیدم فرزندم تمامی خستگی ها و مرارت ها را از وجودم پاک می کرد و اگر شبی وی را نمی دیدیم برایم بسیار تلخ و وخیم بود.»

 

اشتیاق محمد ابراهیم بـه قرآن و فراگیری آن باعث می شد از مادرش با اصرار بخواهد کـه بـه او قرآن یاد بدهد و وی را در حفظ سوره ها کمک کند. این علاقه تا حدی بود کـه از آغاز رفتن بـه دبیرستان توانست قرائت کتاب آسمانی قرآن را کاملا فرا گیرد و برخی از سوره های کوچک را نیز حفظ کند.

 

 


 

خلاصه ایی از دوران سربازی شهید ابراهیم همت:
درسال 1352 مقطع دبیرستان رابا موفقیت پشت سر گذاشت و پس از اخذ دیپلم با نمرات عالی در دانشسرای اصفهان بـه ادامه تحصیل پرداخت. پس از دریافت مدرک تحصیلی بـه سربازی رفت- بـه گفته خودش تلخترین دوران عمرش همان دو سال سربازی بود – در لشکر توپخانه اصفهان مسئولیت آشپزخانه را بـه عهده او گذاشته بودند.

 

ماه مبارک رمضان فرا رسید، ابراهیم در میان برخی از سربازان همفکر خود بـه دیگر سربازان پیام فرستاد کـه آن ها هم اگر سعی کنند تمام روزهای رمضان را روزه بگیرند، می توانند بـه هنگام سحری بـه آشپزخانه بیایند. «ناجی» معدوم فرمانده لشکر، وقتی کـه از این توصیه ابراهیم و روزه گرفتن عده ای از سربازان مطلع شد، دستور داد همه ی سربازان بـه خط شوند و همگی بدون استثناء آب بنوشند و روزه خودرا باطل کنند. پس از این جریان ابراهیم گفته بود: «اگر آن روز با چند تیر مغزم را متلاشی می کردند برایم گواراتر از این بود کـه با چشمان خود ببینم کـه چگونه این از خدا بیخبران فرمان می دهند تا حرمت مقدسترین فریضه دینمان را بشکنیم و تکلیف الهی را زیر پا بگذاریم.»

 

اما این دوسال برای شخصی چون ابراهیم چندان خالی از لطف هم نبود؛ زیرا در همین مدت توانست با برخی از جوانان روشنفکر و انقلابی مخالف رژیم ستمشاهی آشنا شود و بـه تعدادی از کتب ممنوعه «از نظر ساواک» دست یابد. مطالعه آن کتاب ها کـه مخفیانه و توسط برخی از دوستان، برایش فراهم می شد تاثیر عمیق و سازنده ای در روح و جان محمد ابراهیم گذاشت و بـه روشنایی اندیشه و انتخاب راهش کمک شایانی کرد. مطالعه همان کتاب ها و برخورد و آشنایی با بعضی از دوستان، باعث شد کـه ابراهیم فعالیت های خودرا علیه رژیم ستمشاهی آغاز کند وبه روشنگری مردم و افشای چهره طاغوت بپردازد.

 

 

زندگینامه شهید همت | عکس نوشته درباره شهید همت
 

خلاصه ایی از دوران معلمی شهید ابراهیم همت:
پس از پایان دوران سربازی و بازگشت بـه زادگاهش شغل معلمی را برگزید ودر روستاها مشغول تدریس شد و بـه تعلیم فرزندان این مرز و بوم همت گماشت. ابراهیم دراین دوران نیز با تعدادی از روحانیون متعهد و انقلابی ارتباط پیدا کرد ودر اثر مجالست با انها با شخصیت حضرت امام «ره» بیشتر آشنا شد. بـه دنبال این آشنایی و شناخت، سعی می کرد تا در محیط مدرسه و کلاس درس، دانش آموزان رابا معارف اسلامی و اندیشه های انقلابی حضرت امام«ره» و یارانش آشنا کند.

 

او در تشویق و ترغیب دانش آموزان بـه مطالعه و کسب بینش و آگاهی سعی و افری داشت و همین امور سبب شد کـه چندین نوبت از طرف ساواک بـه او اخطار شود. لیکن روح بزرگ و بی باک او بـه همه ی آن اخطارها بی اعتنا بودو هدف و راهش را بدون اندک تزلزلی پی میگرفت و از تربیت شاگردان خود لحظه ای غفلت نمی ورزید.

 

با گسترش تدریجی انقلاب اسلامی، ابراهیم پرچمداری جوانان مبارز شهرضا را برعهده گرفت. پس از انتقال وی بـه شهرضا برای تدریس در مدارس شهر، ارتباطش با حوزه علمیه قم برقرار شد و بـه طور مستمر برای گرفتن رهنمود، ملاقات با روحانیون و دریافت اعلامیه و نوار بـه قم معاشرت می کرد.

 

سخنرانی های پر شور و آتشین او علیه رژیم کـه بدون مصلحت اندیشی انجام می شد، مأمورین رژیم را بـه تعقیب وی واداشته بود، بـه گونه ای کـه او شهر بـه شهر می گشت تا از دستگیری در امان باشد. نخست بـه شهر فیروز آباد رفت و مدتی در آنجا دست بـه تبلیغ و ارشاد مردم زد. پس از چندی بـه یاسوج رفت.

 

موقعی کـه در صدد دستگیری وی برآمدند بـه دوگنبدان عزیمت کرد و سپس بـه اهواز رفت ودر آنجا سکنی گزید. دراین دوران اقشار مختلف در اعتراض بـه رژیم ستمشاهی و اعمال وحشیانه اش عکس العمل نشان می دادند و ابراهیم احساس کرد کـه برای سازماندهی تظاهرات باید بـه شهرضا برگردد.

 

بعد از بازگشت بـه شهر خود در کشاندن مردم بـه خیابان‌ها و انجام تظاهرات علیه رژیم، فعالیت و کوشش خودرا افزایش داد تا اینکه در یکی از راهپیمایی های پرشور مردمی، قطعنامه مهمی کـه یکی از بندهای آن انحلال ساواک بود، توسط شهید همت قرائت شد. بـه دنبال آن فرمان ترور و اعدام ایشان توسط فرماندار نظامی اصفهان، سرلشکر معدوم «ناجی»؛ صادر گردید.

 

ماموران رژیم در هر فرصتی در پی آن بودند کـه این فرزند شجاع و رشید اسلام را از پای درآورند، ولی او با تغییر لباس وقیافه، مبارزات ضد دولتی خودرا دنبال می کرد تا این کـه انقلاب اسلامی بـه رهبری حضرت امام خمینی «ره»؛ بـه پیروزی رسید.

 

 

زندگینامه شهید همت | عکس نوشته درباره شهید همت
 

فعالیت های شهید ابراهیم همت پس از پیروزی انقلاب :
شهید همیت پس از پیروزی انقلاب در جهت ایجاد نظم و دفاع از شهر و راه اندازی کمیته انقلاب اسلامی شهرضا نقش اساسی داشت. او از جمله کسانی بود کـه سپاه شهرضا رابا کمک دوتن از برادران خود و سه تن از دوستانش تشکیل داد.

 

آن ها با تدبیر و درایت و نفوذ خانوادگی کـه در شهر داشتند مکانی را به عنوان مقر سپاه در اختیار گرفته و مقادیر قابل توجهی سلاح از شهربانی شهر بـه آنجا منتقل کردند و از طریق مردم، سایر مایحتاج و نیازمندیها را رفع کردند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۳:۰۴ توسط:اهورا موضوع: بیوگرافی نظرات (0)