بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران .

بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران

میترا حجار در میان زنان قربانیان اسید پاشی

زنان قربانیان اسید پاشی
بازدید خانم میترا حجار و عوامل فیلم از نمایشگاه آثار قربانیان اسید پاشی

ویدئویی از حضور میترا حجار در یک نمایشگاه

درباره تاریخچه اسیدپاشی در ایران بیشتر بدانید

اسیدپاشی در ایران قدمتی ۶۰ ساله دارد اما تنها مختص ایران نیست و در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود.بنگلادش از جمله کشورهایی است که بالاترین امار را در اسیدپاشی در سال های اخیر داشته است.

در انگلستان نیز بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ تعداد ۱۰۵ مورد اسیدپاشی گزارش شده است.از بین این موارد هشتاد درصد ان را زنان تشکیل داده اند.از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ هم تعداد اسیدپاشی ها به ۱۳۰ نفر رسید که بیشتر از نیمی از انان را مردان تشکیل داده اند.انگیزه های اسیدپاشی متفاوت است ممکن است به صورت تصادفی ،انگیزه های شخصی و… صورت بگیرد.

قربانیان اسید پاشی در ایران
اولین اسید پاشی در ایران مربوط به امنه بهرامی است .اما تا قبل از آن اولین اسیدپاشی در ایران در سال ۱۳۳۴ صورت گرفته است که جوانی که محکوم شده در دادگاه خواسته از قاضی دادگاه به وسیله اسیدپاشی انتقام بگیرد و بدین ترتیب دست به این عمل زده است. اولین قوانین مربوط به آن هم در همان سال به تصویب رسیده است زیرا قبل از آن قوانینی در این زمینه در فرهنگ ایران وجود نداشت و وضع قوانین در این باره ۳ سال به طول انجامید.

زنان قربانیان اسید پاشی
در اسیدپاشی اعضای مورد حمله بیش تر صورت بوده است و معمولا مجرم از نزدیکان اند و اکثر قربانیان یعنی حدود ۷۱ درصد ان ها متاهل بوده اند. از این ۷۱ درصد نیمی از آن ها توسط شوهر و بقیه درصدد حمله افراد غریبه قرار گرفتند.

زندگینامه امام موسی کاظم (ع) برای مدرسه


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۳:۰۲ توسط:اهورا موضوع: اخبار هنرمندان نظرات (0)