بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران .

بیوگرافی و متن های تبریک و اسامی بازیگران

ناظر پارلمانی همایش آیندهٔ اروپا: اروپا باید اصلاح شود تا در دنیای فردا دوام بیاورد

 

برای اطلاع از جزئیات بیشتر دربارهٔ نتایج این همایش‌ها یورونیوز با گی ورهوفستات،‌ نمایندهٔ پارلمان اروپا و ناظر پارلمانی همایش آیندهٔ اروپا گفتگویی ترتیب داده که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

یورونیوز: آقای ورهوفستات به یورونیوز خوش آمدید. امروز آخرین جلسه عمومی همایش آیندهٔ اروپاست. به نظرتان این کنفرانس موفقیت‌آمیز بوده، کمی توفیق داشته، یا کلاً ناکام مانده؟

گی ورهوفستات: فکر می‌کنم وقتی یکسال پیش این همایش‌ها را شروع کردیم خیلی‌ها معتقد بودند که کنفرانسی با شرکت مردم دربارهٔ آیندهٔ اروپا فایدهٔ چندانی ندارد. همزمان با وجود کووید، بحران عظیم جنگ در اوکراین را هم داشته‌ایم، و بنابراین همگی شاهدیم که اتحادیه اروپا باید اصلاح شود تا در دنیای فردا که دنیایی متفاوت خواهد بود دوام بیاورد، و بتوانیم مدافع منافع شهروندان باشیم و سریع‌تر و قاطعانه‌تر از گذشته عمل کنیم.

شهره موسوی نایب رئیس فدراسیون فوتبال

یورونیوز: جذاب‌ترین پیشنهادهای این همایش کدام‌ها بودند؟

ورهوفستات: برای نمونه یکی از پیشنهادهای عمده پایان‌دادن به حق وتوی تمامی اعضای اتحادیه است. تا فرآیند تصمیم‌گیری با هم‌رأیی مطلق اعضا متوقف شود. چون لزوم هم‌رأیی مطلق فعالیت اتحادیه را محدود می‌کند. در مورد بحران مالی و بحران مهاجرت مسئله این بود. و حتی درمورد بحران کووید هم مسئله همین بود. و در زمان جنگ فعلی نیز مسئله همچنان همین است. بنابراین باید این هم‌رأیی مطلق را لغو کنیم و به‌سراغ نظام ساده‌تری نظیر تصمیم‌گیری با رأی اکثریت دربارهٔ هر موضوع برویم تا بتوانیم سریعتر از گذشته عمل کنیم.

یورونیوز: به‌نظرتان تغییر پیمان اتحادیهٔ برای این منظور چقدر شدنی است؟

ورهوفستات: در کل آنچه من می‌دانم این است که پارلمان مسئولیت خودش را در این زمینه می‌پذیرد و ما خواستار تغییر پیمان می‌شویم.

یورونیوز: نظر شهروندان دربارهٔ مسائل اجتماعی مثل کار و مسکن و بهداشت چه بوده؟

ورهوفستات: آنها می‌خواهند اروپا در این زمینه‌ها هم توانایی عمل داشته باشد، تا اتحادیه بتواند خدمات اجتماعی پایه‌ای را درسطح حداقلی در سراسر کشورهای عضو تضمین کند. در مورد مسئلهٔ مهاجرت هم شهروندان در آخرین همایش عمومی طرح جامعی را پیشنهاد کردند تا مسئلهٔ مهاجران در سطح اروپایی حلّ‌وفصل شود، این طرح گزینه‌هایی نظیر هدایت و برخورد با مهاجرت قانونی و غیرقانونی، مسئلهٔ پناهجویان جنگی و اجتماعی و غیره را شامل می‌شود.

یورونیوز: پیشنهاد محبوب شما کدام بوده؟

ورهوفستات: نکتهٔ مورد علاقه‌ٔ خودم مسلماً تشکیل نیروی مسلح اتحادیهٔ اروپاست. واقعیت این است که ما می‌خواهیم سیاست دفاعی مشترکی داشته باشیم، و با اوضاع فعلی جنگ اوکراین شاهد لزوم این امر هستید. می‌دانیم که در اروپا سالانه مجموعا ۲۴۰ میلیارد یورو برای دفاع هزینه می‌کنیم. و این چهار برابر رقم دفاعی روسیه است. اما اگر به اوضاع امروز نگاه کنید می‌بینید که مسلما بدون حمایت شرکای آمریکایی قدرت دفاعی ما کافی نیست. به‌نظر من بیشترین پولی که در اتحادیه اروپا هدر می‌رود هزینهٔ ادارهٔ ۲۷ ارتش جداگانه است. اینها دوباره‌کاری و دوباره‌کاری است و تأثیر لازم را ندارد.

یورونیوز: در یک دههٔ گذشته رعایت دموکراسی و حاکمیت قانون در اولویت اتحادیه اروپا بوده. در این همایش، وقتی با رهبران و مردم کشورهایی نظیر لهستان و مجارستان، یا بقیه صحبت می‌کردید آیا درک مشترکی از این مسئله وجود داشت؟


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۴:۵۷ توسط:اهورا موضوع: اخبار داغ نظرات (0)